Vacature: Kerkelijk werker

11 juni 2024

De Hervormde Gemeente Andel zoekt een

Kerkelijk werker (12 tot 16 uur per week).

Voor de komende periode zijn wij op zoek naar een kerkelijk werker. We zijn een kleine (558 leden) brede dorpsgemeente. Iedere zondag belijden we ons geloof in de Drie-enige God, de Bijbel is ons fundament, we stellen ons vertrouwen op Jezus Christus, en we verlangen ernaar om het Evangelie uit te dragen naar een ieder die God op ons pad brengt. We zien God aan het werk in onze gemeente. In de betrokkenheid op het Evangelie en op elkaar, en in het grote aantal jonge gezinnen dat onze gemeente telt.
​Voor de vacante periode zijn we op zoek naar iemand die ons wil helpen en ondersteunen bij het werk in de gemeente. Die ons helpt om ons te blijven focussen op onze roeping: God lief te hebben boven alles en onze naasten als onszelf.

Over jou
​• Je belijdt Jezus Christus als je Heere en Heiland en verlangt ernaar dit in de gemeente uit te dragen.
​• Je hebt hart voor jong en oud.
​• Je bent kerkelijk werker, proponent, of je hebt je studie bijna afgerond.

Taken
​De taken stellen we in onderling overleg vast, maar wij denken daarbij aan de volgende zaken:
​• Leiden van kringen.
​• Inhoudelijke en praktische uitwerking van beleid rond pastoraat en toerusting en vorming.
​• Pastoraat
​• Catechese
​• Voorgaan in de eredienst

Wat bieden wij?
​• Arbeidsvoorwaarden conform de generale regeling van de Protestantse kerk in Nederland.
​• Een contract voor minimaal negen maanden met een proeftijd van 2 maanden.

Neem voor meer informatie contact op met onze scriba Edward de Ruiter (scriba@hervormdandel.nl / 0636360277). Direct solliciteren? We zien je CV en sollicitatie graag uiterlijk vrijdag 5 juli tegemoet via e-mail: scriba@hervormdandel.nl. De gesprekken vinden in overleg met jou plaats begin juli